شرکت هیرکانیا

ساخت وبلاگ

مرورگرهای FireFox محصول Mozila، مرورگر Inteet Explorer محصول Microsoft، مرورگر Chrome محصول Google، مرورگر Safari محصول Apple، و در نهایت مرورگر Opera رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

به گزارش ایتنا، چند روزی است که نسخه یازدهم مرورگر Opera به کاربران عرضه شده است.
نکته جالب در مورد Opera این است که در میان غول‌های نرم افزاری، کوچک‌ترین سازنده مرورگر به شمار می‌رود و برای آنها شاخ و شانه می‌‌‌کشد.

ویژگی‌هایی مانند جست‌وجوگر درونی، مسدودکننده منوهای Pup-up، مرور با tab ها، در Opera دیده می‌‌‌‌شود اما جدیدترین ویژگی‌ها را می‌توان گزینه‌های Unite که مرورگر را به Server تبدیل می‌‌‌کند و Turbo که سرعت دیدن صفحات را با به کارگیری cache های اینترنتی بالا می‌‌برد و نیز تعامل‌های ساده‌تر با کلیک های ماوس عنوان کرد.

گزینه tab stacking هم در نوع خود جالب است که tab های دلخواه را در یکجا جمع می‌‌‌کند و کار با آنها را بسیار ساده تر از مرورگرهای دیگر ممکن می‌سازد.

Opera ادعا می‌‌‌کند مرورگر جدیدش با وجود به روزرسانی‌های نرم افزاری، از نظر کد نویسی ۳۰ درصد از نسخه قبلی‌اش سبک‌تر شده است.

البته این مرورگر از افزونه‌های نرم‌افزاری هم پشتیبانی می‌‌‌کند که چندان حریف پر زوری در مقابل FireFox با ۴ هزار و Chrome با ۹ هزار افزونه نرم‌افزاری به شمار نمی‌رود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:46

از هر ۱۰ مرورگر مورد استفاده برای وبگردی، ۸ مورد آنها در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر است.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به اصول اولیه تامین امنیت وبگردی‌های خود غافل و بی‌اعتنا بوده و همین موضوع آنها را به شکارهای سهل‌الوصولی برای مهاجمان اینترنتی تبدیل کرده است.

این در حالی است که چندی پیش گزارش رسمی دولت انگلیس از هزینه‌های سرسام آوری که جرایم سایبری بر اقتصاد تحمیل می‌کند، خبر داده بود.

بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، حملات اینترنتی هر سال ۱/۳ میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت می‌زند.

در این پژوهش، کاربران اینترنتی بر اساس نوع مرورگر مورد استفاده خود به کاربران کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، اپرا، سافاری و غیره تقسیم شدند.

فقط رایانه ۲۵ درصد وبگردها دارای باگ‌های ترمیم نشده بوده است. این موضوع به فعال بودن گزینه به‌روزرسانی خودکار در این سیستم‌ها مربوط می‌شود.

بر اساس این گزارش نرم‌افزارهای افزودنی به مرورگرها که از آن با عنوان Add-on یاد می‌شود، فاقد ویژگی به‌روزرسانی خودکار بوده و کاربران را در معرض تهدیدات امنیتی قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا Add-on که طبق مصوبه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به «برافزا» ترجمه می‌شود، به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌گردد که قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به یک نرم‌افزار دیگر (مانند مرورگرهای وب) می‌افزایند.

این یافته‌ها در کنفرانس سالانه RSA که یکی از معتبرترین رویدادهای امنیت اطلاعات به شمار می‌رود، مطرح شده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 104 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:42

در حالی که مایکروسافت نسخه جدیدی از مرورگر اینترنت اکسپلورر را عرضه کرده و شرکت موزیلا هم نسخه جدید مرورگر خود را به هواداران فایرفاکس پیشکش نموده است، شرکت نروژی اپرا نیز دست به کار شده و نسخه به‌روز شده مرورگر اپرا را در اختیار عموم کاربران قرار داده است.

به گزارش ایتنا مرورگر جدید از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار است، به گونه‌ای که آن را در عرصه رقابت‌های شدیدی که بین مرورگرهای اینترنتی برپاست، به خوبی مورد حمایت قرار می‌دهد.

از جمله این قابلیت‌ها می توان به بهبود ویژگی اپرا توربو (Opera Turbo) اشاره کرد.

این قابلیت با فشرده‌سازی صفحات و تصاویر اینترنتی به میزان دو، سه یا چهار برابر (بسته به سرعت اتصال اینترنت) سرعت دانلود وب سایت‌ها را افزایش می‌دهد.

خصوصیت Speed Dial این مرورگر نیز از جمله مزایایی است که سرعت باز کردن صفحات پربازدید کاربر را بسیار سرعت می‌بخشد.

برای این منظور کافی است کاربر چند سایتی را که همیشه بازدید می‌کند در Speed Dial این مرورگر قرار دهد تا تنها با یک کلیک بر روی آنها، صفحه و سایت مربوطه را باز نماید.

این ویژگی در نسخه ۱/۱۱ بسیار بهبود یافته و می‌تواند از بی نهایت سایت میزبانی کند.

در نسخه‌های قبلی اپرا Speed Dial گنجایش حداکثر ۲۰ سایت را داشته است.

بنا به ادعای وب سایت رسمی اپرا، بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر از مرورگر اپرا استفاده می‌کنند.

اپرا گفته این آمار در حال افزایش است.

کاربران برای دانلود رایگان نسخه ۱/۱۱ مرورگر اپرا می‌توانند به سایت رسمی این شرکت به آدرس http://www.opera.com/browser/download مراجعه نمایند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:39

تازه‌ترین اطلاعات جمع‌آوری شده در بازار مرورگرها نشان می‌دهد که درصد اینترنت اکسپلورر نسبت به نتایج گذشته افزایش و سهم گوگل کروم کاهش بافته است.


به گزارش ایتنا از مهر، تا چند ماه قبل تصور می‌شد که اینترنت اکسپلورر در یک سراشیبی مزمن و گوگل کروم به سوی قله‌های پیشرفت در حال حرکت است.

این در حالی است که با شروع سال ۲۰۱۲ مایکروسافت توانست با کمک نسخه ۹ اینترنت اکسپلورر رقم خود را در بازار مرورگرها بهبود بخشد (۵۳ درصد).

اکنون تازه‌ترین تحقیقات موسسه NetApplication نشان می‌دهد اینترنت اکسپلورر پس از کاهشی که در ماه دسامبر ۲۰۱۱ به ثبت رساند و به رقم ۵۱.۸۷ درصد تنزل کرد در ماه مارس توانست ۵۳.۸۳ درصد از این بازار را از آن خود کند.

براساس گزارش وب نیوز، این در حالی است که فایر فاکس ۰.۴ درصد از سهم خود را در بازار مرورگرها از دست داد.
گوگل کروم با قرار گرفتن در سکوی سوم این طبقه بندی از ۱۹.۱۱ درصد ماه دسامبر به ۱۸.۵۷ درصد در ماه مارس تنزل کرد.

سافاری (مرورگر اپل) با کسب ۵ درصد از این بازار و اپرا با ۱.۶ درصد به ترتیب در سکوهای چهارم و پنجم ایستادند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:36

پایان فعالیت ویندوز XP که شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند آن را به انجام برساند، فقط مربوط به بازنشسته شدن این سیستم‌عامل نمی‌شود بلکه در کنار آن مرورگر اینترنتی مایکروسافت هم به کار خود پایان می‌دهد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت zdnet، همان طور که شرکت مایکروسافت مرورگر اینترنتی IE6 را برای سیستم‌عامل ویندوز XP عرضه کرده بود و بسیاری از کاربران سازمانی آن را به عنوان یک استاندارد واحد پذیرفتند، IE۸ نیز به عنوان یک مرورگر ارتقا یافته برای سیستم‌عامل ویندوز ۷ ارایه شد و بسیاری از کاربران تجاری و سازمانی آن را به عنوان یک نسخه جدید از ویندوز پذیرفتند.

همان طور که سازمان‌ها فعالیت‌های خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز XP ساماندهی کردند، بسیاری از این مراکز هم ابزار‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ و مرورگر اینترنتی IE۸ در اختیار گرفتند.

اما باید توجه داشت که نتیجه این فرآیند چه خواهد شد. اگرچه مایکروسافت مرورگر IE را به عنوان بخشی از سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌کند، اما می‌توان این ابزار را به عنوان یک نرم‌افزار مستقل در نظر گرفت.

شرکت مایکروسافت نسخه‌های جدید مرورگر اینترنتی خود را با نام‌های IE۹، IE۱۰ و به‌تازگی IE۱۱ عرضه کرد که تمامی آن‌ها با قابلیت اجرا روی ویندوز ۷ به دست کاربران رسیدند. همچنین باید توجه داشت که تمامی سازمان‌ها نمی‌خواهند و قادر نیستند فعالیت‌های خود را به نسخه‌های جدید‌تر IE انتقال دهند.

زیرا شرکت‌ها به طور غالب فعالیت‌های خود را مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ و مرورگر IE۸ استانداردسازی کرده‌اند.

این شرایط به‌خصوص برای مایکروسافت و مشتریان آن مشکل آفرین بوده است. زیرا شرکت مایکروسافت نرم‌افزار‌ها و خدمات جدیدی روانه بازار می‌کند که از نسخه‌های قدیمی مرورگر IE پشتیبانی نمی‌کنند.
به عنوان مثال، مجموعه نرم‌افزاری Office ۲۰۱۳ و Office ۳۶۵ توانایی پشتیبانی از مرورگر اینترنتی IE۸ را ندارند.

اما مایکروسافت در نظر دارد این مشکل را برای سازمان‌ها حل کند و این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، راه‌حل این شرکت بزرگ نرم‌افزاری EMIE نام دارد.

راهکار Enterprise Mode for IE (EMIE) که هم‌اکنون به صورت داخلی در شرکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد، قابلیت جدیدی برای مرورگر اینترنتی IE11 محسوب می‌شود.

این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند، راهکار EMIE به کسب‌وکار‌ها امکان می‌دهد تا مشخص کنند که کدام یک از سایت‌های اینترنتی قرار است با امکان سازگاری روی مرورگر IE۸ اجرا شوند و کدام یک از سایت‌ها هم به این قابلیت نیاز ندارند.

کاربرانی که برای مشاهده محتوای سایت‌های اینترنتی ویژه یا ابزارهای داخلی مجبور به استفاده از IE۸ هستند و می‌بایست از قابلیت‌های IE۱۱ روی سیستم‌عامل ویندوز ۷ بهره ببرند، می‌توانند از این راهکار جدید استفاده کنند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:33

نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در ۲۴ کشور جهان نشان می‌دهد که بخش زیادی از جمعیت جهان توانسته‌اند به مدد فناوری ایمیل و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توئیتر با هم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، بر اساس نتایج این نظرسنجی در سراسر جهان به طور متوسط از هر ده نفر شش نفر از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند.

به گزارش رویترز، در حال حاضر ۸۵ درصد از مردم در سراسر جهان به فناوری‌های آنلاین دسترسی دارند و با یکدیگر به تبادل ایمیل می‌پردازند و ۶۲ درصد نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند.

بنا بر این گزارش شبکه‌های اجتماعی در کشورهای اندونزی، آرژانتین و روسیه بالاترین درصد کاربران را به خود اختصاص داده است. در اندونزی از هر ده نفر هشت نفر از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کند. در آرژانتین، روسیه و آفریقای جنوبی این رقم ۷۵ درصد است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد کشور مجارستان از نظر استفاده از ایمیل برترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.
در این کشور۹۴ درصد از مردم از ایمیل برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. کشورهای سوئد، بلژیک، اندونزی، آرژانتین و لهستان نیز از این نظر رتبه بالایی را از آن خودکرده‌اند.

نتایج مطالعه خبرگزاری رویترز که با همکاری شرکت Ipsos انجام شده است نشان می‌دهد که اگر چه فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و فروم‌های اینترنتی همگی در آمریکا متولد شده است، اما کاربران این پایگاه‌ها در آمریکا کمتر از ۶۰ درصد است.

کشور ژاپن نیز از نظر تعداد کابران شبکه‌های اجتماعی جایگاه پایینی دارد. این مطالعه نشان می‌دهد فقط ۳۵ درصد از مردم ژاپن از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند.

بر اساس نتایج این مطالعه، کشورهای عربستان سعودی، هند و ژاپن از نظر استفاده مردم از ایمیل در جایگاه پایین‌تری قرار دارند. نسبت کاربران ایمیل در این سه کشور به ترتیب ۴۶، ۶۸ و ۷۵ درصد است.

کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا، مجارستان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، لهستان، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، ترکیه و ایالات متحده آمریکا ۲۴ کشوری هستند که این نظرسنجی در آنجا انجام شده است

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:28

بنا به اعلام مرکز آمار مصر، این کشور بیش از ۱۶ میلیون کاربر فیس‌بوکی دارد.


به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، فیس‌بوک همچنین عنوان اولین سایت پربیننده مصر را در اختیار دارد.

در دسامبر سال ۲۰۱۳ تعداد کاربران مصری فیس‌بوک ۱۶.۲ میلیون نفر برآورد شده است.

این تعداد در دسامبر سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۲.۱۷ میلیون نفر بوده که بر این اساس رشد ۳۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که در پایان سال ۲۰۱۱، مشترکین مصری این شبکه اجتماعی فقط ۹.۳۹ میلیون نفر بوده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کاربران اینترنت در مصر با ۱۵.۹ درصد افزایش، از ۳۱.۲۱ میلیون کاربر در ژوئن سال ۲۰۱۲ به ۳۵.۹۵ میلیون کاربر در ژوئن ۲۰۱۳ رسیده است.

اخیراً در مصر نهادهای مردمی و مقامات مسئول، تدوین قوانین حفاظت از کاربران و مقابله با جرایم الکترونیکی از قبیل سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری و رخنه به داده‌های شخصی و حتی جرایم مربوط به توهین و افترا در شبکه‌های اجتماعی را خواستار شده‌اند.

گفتنی است دروس رایانه‌ای به یکی از دروس پایه، در بسیاری از مدارس مصر آموزش داده می‌شود.
 

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 124 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:24


شرکت گوگل قصد دارد با عرضه یک دستگاه ویژه تحت سیستم عامل کروم سهمی از بازار ویدئوکنفرانس را از آن خود کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب ‏سایت theregister، این لپ‏ تاپ دارای یک پردازنده هفت هسته‏ ای (Core i۷) است که می‌‏تواند کدک‌های سنگین را بارگذاری کند. دارا بودن پورت اچ دی‌ ام آی، سوکت‌هایی برای پورت‌های نمایش، چهار پورت یو اس بی‌۳، اترنت (Etheet) و غیره از ویژگی‌های این دستگاه است.

قیمت این دستگاه هزار دلار است و کاربران می‌‏بایست در ازای استفاده از خدمات پردازش ابری گوگل بر روی آن سالانه ۲۵۰ دلار بپردازند.
این دستگاه دارای یک دوربین دارای کیفیت عالی (اچ دی) ۱۰۸۰ پیکسل است.

این دستگاه دارای قابلیتی است که کاربران از طریق آن می‌‏توانند هم زمان با ۱۵ کاربر دیگر وارد یک ملاقات ویدئویی شوند.

کاربران همچنین می‌‏توانند با استفاده از یک حساب جی‏ میل و یا دیگر سیستم‌های ویدئوکنفرانس تحت پروتکل H.۳۲۳ یا SIP به ملاقات‌هایی بپیوندند که از طریق این دستگاه برگزار می‌‏شود.
کاربران همچنین می‌‏توانند از طریق تماس‌های تلفنی به کنفرانس‌های صوتی که به میزبانی این دستگاه برگزار می‌‏شود، بپیوندند.

گوگل که هفته گذشته این دستگاه را در آمریکا عرضه کرده است، قصد دارد آن را سال آینده در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، ژاپن، زلاند نو، اسپانیا و بریتانیا عرضه کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:21

نرم‌افزار قدرتمند Gmail Notifier همان‌طور كه از عنوانش مشخص است جهت استفاده در سرویس جیمیل طراحی شده است. به كمك این نرم‌افزار می‌توانید چند نام كاربری (پست الكترونیك) مختلف در سرویس جیمیل را به‌صورت یكپارچه و كاملا آسان به‌طور همزمان مدیریت كرده و اقداماتی همچون دریافت ایمیل، ارسال ایمیل، نشانه‌گذاری، حذف ایمیل‌ها و... را بدون نیاز به مرورگر و بدون نیاز به ورود مجزا به هریك از صندوق‌های پست الكترونیك خود انجام دهيد . این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی از سرویس جیمیل از سرویس‌های پست الكترونیك یاهو و هات‌میل نیز پشتیبانی می‌كند و دارای امكاناتی به شرح زیر است:

 

مدیریت یكپارچه: بررسی همزمان چند صندوق پست الكترونیك جیمیل با پشتیبانی از پروتكل‌های IMAP و Atom

 

پوسته‌ها: پشتیبانی از پوسته‌های مختلف و امكان تعریف تنظیمات مجزا برای هریك از صندوق‌های پستی

 

مدیریت ایمیل‌ها: پشتیبانی از امكانات مختلف اعم از خواندن، نوشتن، ارسال پاسخ، مشاهده پیش‌نمایش و ذخیره فایل‌های پیوست، نشانه‌گذاری به‌صورت خوانده شده و حذف ایمیل‌ها بدون نیاز به مرورگر

 

فهرست مخاطبان: پشتیبانی از قابلیت نمایش فهرست مخاطبان گوگل با قابلیت ارسال ایمیل به‌افراد موردنظر

 

تقویم گوگل: پشتیبانی از سرویس تقویم گوگل به منظور نمایش و یادآوری رخدادهای مشخص شده در آن

 

خبرخوان: پشتیبانی از قابلیت دریافت آخرین اخبار از گوگل و دیگر سایت‌های مجهز به خوراك‌های RSS‌/‌Atom

 

اسناد گوگلی: پشتیبانی از سرویس گوگل‌داك و اعلام هشدار به محض بروز تغییرات در فایل‌های ذخیره شده توسط شما در این سرویس

 

گوگل پلاس: پشتیبانی از سرویس گوگل پلاس (شبكه اجتماعی گوگل) و اعلام هشدار به محض دریافت پیام و بروز رخداد در گوگل پلاس شما

 

هات میل: سازگاری كامل با سرویس پست الكترونیك هات‌میل برای ارسال و دریافت ایمیل‌ها

 

یاهو: پشتیبانی از قابلیت مدیریت ایمیل‌های یاهو و انجام کار هاي مختلف همچون خواندن، نوشتن، علامتگذاری، حذف و ارسال به پوشه هرزنامه‌ها

 

ورود خودكار: ورود خودكار به كاربری شما در جیمیل بدون نیاز به وارد كردن رمزعبور در مرورگر (پس از مراجعه به سایت جیمیل توسط مرورگر، عملیات ورود به‌طور خودكار انجام می‌شود)

 

زمان‌بندی و شخصی‌سازی: پشتیبانی از امكانات مختلف براي شخصی‌سازی تنظیمات و مشخص كردن بازه‌های زمانی موردنظر جهت بررسی خودكار صندوق‌های پست الكترونیك

 

قابل حمل بودن : پشتیبانی از قابلیت اجرا بدون نیاز به نصب، علاوه بر دارا بودن نسخه قابل نصب روی سیستم‌عامل به‌روزرسانی خودكار، امنیت بالا با اتصالات رمزنگاری شده، پشتیبانی از زبان‌های مختلف و پشتیبانی از نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌‌های عامل‌ ویندوز اكس‌پی، ویستا، 7 و 8 نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

 

نرم‌افزار Gmail Notifier Pro در 2 نسخه قابل ارائه است كه نسخه رایگان آن با دارا بودن تمام امكانات نسخه تجاری و بدون محدودیت در مدت زمان استفاده برای كاربران خانگی طراحی شده است و تنها محدودیت آن عدم پشتیبانی از بیش از 2 صندوق پست الكترونیك جهت استفاده در نرم‌افزار است.

 

چنانچه دوست دارید ایمیل‌های خود را به‌آسانی مدیریت كنید و در سریع‌ترین زمان ممكن از ایمیل‌های دریافتی خود مطلع شوید می‌توانید نسخه رایگان این نرم‌افزار را با مراجعه به لینك زیر دانلود كنید:

 

http:‌/‌‌/‌www.gmailnotifier.se‌/‌download.php

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 13:01

مديريت بي‌دردسر ايميل‌ها
جيميل، ياهو و هات‌ميل را باهم چك كنيد

تلفن هاي همراه در سال هاي اوليه ورود به زندگي مردم خيلي با استقبال عمومي رو به رو نشد. پس از مدتی با كاهش هزینه سیمكارت و افزایش میل كاربران به استفاده از تلفن‌های همراه، تقریبا بیش از نیمی از مردم یك گوشی تلفن همراه و پس از مدتی نیز همان‌طور كه مشاهده می‌كنید برخی از مردم به یك شماره نیز قانع نبوده و چند خط تلفن همراه در اختیار دارند. ایمیل یا همان پست الكترونیك نیز تقریبا چنین ماجرایی دارد. استفاده از ایمیل روز‌به‌روز در حال افزایش است و باتوجه به رایگان بودن سرویس‌های پست الكترونیك و متنوع بودن امكانات و خدمات ارائه شده در هریك از آنها، هریك از كاربران دارای چند آدرس ایمیل از چند سرویس‌دهنده مختلف هستند.

همان‌طور كه می‌دانید یكی از مهم‌ترین مزایای پست‌های الكترونیك سرعت انتقال اطلاعات در آنهاست. به‌این ترتیب وقتی نامه‌ای از قاره‌اي دیگر در آن طرف دنیا برای شما ارسال شود در كمتر از یك دقیقه می‌توانید آن را در صندوق پستی خود مشاهده كنید. اما نكته مهم‌ترین است كه در صورتی این سرعت قابل مشاهده است كه شما به‌طور مداوم ایمیل‌های خود را بررسي كنید.

همان‌طور كه گفتیم امروزه هر كاربر چند آدرس ایمیل دارد و برای بسیاری از كاربران نیز كنترل مداوم و حتی روزانه ایمیل‌ها امكان‌پذیر نیست. به‌نظر شما در چنین شرایطی داشتن ایمیل می‌تواند مفید باشد؟ آیا ایمیل‌هایی كه روزانه و گاه ماهانه نیز بررسی نمی‌شوند، قادرند آن‌طور كه باید مرزهای زمانی را پشت سر بگذارند و در كوتاه‌ترین زمان، اطلاعات را برای شما ارسال كنند؟

مطمئنا در چنین شرایطی كاربران نمی‌توانند تمام ایمیل‌های خود را مدیریت كنند و بناچار چند آدرس ایمیل خود را از رده خارج كرده یا در فواصل زمانی درازمدت به بررسی آنها می‌پردازند.

 

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 12:53

قلب شرکت گوگل، موتور جستجویش است. همه روزه میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان درپی یافتن جوابی برای سوالات یا مشکلات خود به آن رجوع می‌کنند. اما آیا به نتایج دلخواهشان می‌رسند یا تنها با مجموعه‌ای از موضوعات متفرقه و تبلیغات گوناگون رو به رو می‌شوند؟

 

 

آرون هریس، موسس شرکت Tutorspree، در پستی در وبلاگش توضیح می‌دهد که خود به آزمایش این موضوع اقدام کرده و با جستجوی کلمه‌ی auto mechanic به نتایج جالبی رسیده که در تصویر زیر قابل مشاهده‌اند.

TutospreeBlog-Google-Screenshot

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سهم نتایج واقعی و مورد نظر کاربر تنها 13% است و مابقی را مواردی چون  تبلیغات با 29%، نوار پیمایش گوگل با 14% و نقشه و اطلاعات محلی با 7% به اشغال خود درآورده‌اند.  نتایج حاصله بر اساس اندازه صفحه نمایش 13 اینچی مک‌بوک ایر و تنها با در نظر گرفتن قسمت بالایی و اصلی صفحه تعیین شده است.

در آزمایشی دیگر و با جستجوی کلمه‌ی Italian Restaurant، تنها 7 درصد صفحه به نتایج حقیقی تعلق داشت و در مورد کلمه‌ی ItalianFood، این رقم به 0 درصد رسید؛ البته چند پیوند قابل استفاده در بخش پایینی صفحه، قسمتی که معمولا کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد به چشم می‌خورد.

سایت Mashable نیز برای آزمایش این ادعا، خود به بررسی موضوع پرداخت و با مشاهده نتایج یکسان در نمایشگرهایی با اندازه‌های رایج، صحت این قضیه را تایید کرد.

این موضوع که طراحی و نمایش محتوا در قسمت بالایی صفحه‌ی جستجوی گوگل، تا حدود زیادی مطابق خواسته‌ها و منافع این شرکت طراحی شده است، امری غیر قابل انکار است، اما باز هم شاهدیم که هنوز هم اکثریت کاربران، گوگل را به سایر موتورهای جستجو مانند یاهو یا AOL ترجیح می‌دهند و دلیل آن نمایش دقیق‌تر نتایج جستجو است. با این وجود گوگل به شکلی کاملا هوشمندانه تبلیغات گران قیمت خود را در دل نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:48

شاید شما نیز با ما هم عقیده باشید که هیچ چیزی برای سرعت بخشیدن به کار با ابزار‌ها و اپلیکیشن‌ها، بهتر از میانبرهای صفحه‌کلید نیست. وقتی هم ابزار مورد نظر مرورگر باشد، میانبرها تأثیر خود را بیش‌ از پیش نشان می‌دهند.
 

10روش سریع برای دسترسی به بخش‌های مختلف مرورگر کروم

 

امروز می‌خواهیم درباره گوگل‌کروم صحبت کرده و با صفحاتی آشنا شویم که فرمت کلی آن‌ها به صورت chrome://URL است. صفحاتی که بدون استفاده از رابط‌کاربری، به ما برای دسترسی به بخش‌های مختلف مرورگر (که بعضی به آن‌ها صفحات مخفی می‌گویند) کمک می‌کنند.

هریک از مسیرهایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، به بخش خاصی از مرورگر کروم مربوط هستند و شما برای استفاده از آن‌ها باید عبارت را در آدرس‌بار تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید.

نکته: برای دسترسی و فعال‌کردن آدرس‌بار، از کلید‌های میانبر ctrl + L در ویندوز و command + L در مک استفاده کنید. هدف از این‌کار نیز دسترسی به بخش‌های مختلف مرورگر بدون استفاده از ماوس است.

۱- صفحه تنظیمات اولیه کروم

برای دسترسی به صفحه تنظیمات مرورگر کروم می‌توانید برروی آیکون آچار یا در نسخه‌های جدید برروی دکمه سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اما روش سریع دسترسی به این بخش تایپ عبارت زیر در آدرس‌بار است:

chrome://settings

Chrome-Settings

۲- مدیریت بوک‌مارک‌ها

برای مدیریت بوک‌مارک‌ها علاوه بر کلیدهای ترکیبی ctrl + shift + O در ویندوز و command + shift + O در مک، می‌توان از عبارت زیر استفاده کرد:

chrome://bookmarks

عددی که بعد از عبارت آدرس‌بار نمایش داده می‌شود، مشخص کننده صفحه جاری است. اگر تعداد بوک‌مارک‌های شما زیاد باشد، با تغییر عدد بعد از علامت # می‌توان به صفحات دیگر بروید.

۳- صفحه دانلود‌ها

گاهی اوقات، پس از شروع دانلود، فراموش می‌کنیم وضعیت آن را پیگیری کنیم. در مواقعی نیز مکان ذخیره فایل دانلود شده را از یاد می‌بریم. از طریق کلیدهای ترکیبی Ctrl+J یا وارد کردن عبارت زیر در نوار آدرس برای دسترسی به صفحه دانلودها و مدیریت فایل‌های در حال دانلود یا دانلود شده استفاده کنید:

chrome://downloads

۴- تاریخچه مرورها (History)

همه ما اهمیت تاریخچه‌های وب‌گردی را می‌دانیم. تاریخچه‌ها به ما در جستجوی راحت‌تر و دسترسی به وب‌سایت‌هایی که در گذشته دیده‌ایم کمک می‌کنند. چه چیزی بهتر از دسترسی به این تاریخچه به کمک عبارت زیر:

chrome://history

۵- صفحه افزونه‌ها

افزونه‌های زیادی وجود دارد که شاید بخواهیم از آن‌ها تنها در وب‌سایت‌ها خاصی استفاده کرده و در سایر موارد آن‌ها غیرفعال کنیم. اگر نمی‌دانید چگونه از صفحات تنظیمات به لیست افزونه‌ها دسترسی داشته باشید، آدرس زیر را در کروم تایپ کنید:

chrome://extensions

۶- پلاگین‌ها

پلاگین‌ با افزونه متفاوت است. برای مثال، فلش‌پلیر یک پلاگین محسوب‌ می‌شود. آیا تابه‌حال خواسته‌اید پلاگین‌های نصب شده بر روی مرورگر خود را مشاهده کنید؟ جواب این سؤال را به کمک آدرس زیر خواهید یافت.

chrome://plugins

۷- بررسی حافظه مرورگر

به مرور زمان ممکن است، عمل‌کرد مرورگر شما کندتر شود. به جای بررسی تمام آیتم‌های ممکن، بهتر است ابتدا به وضعیت حافظه مصرفی توسط ابزارهای گوناگون مرورگر نگاهی بیاندازید. برای این کار کافی‌است آدرس زیر را تایپ کنید:

chrome://memory

8- پرچم‌های (Flag) کروم

اگر علاقمند به شناسایی امکانات و ویژگی‌های ناشناخته مرورگر خود هستید به آدرس زیر بروید:

chrome://flags

بعضی از این امکانات واقعاً جالب و کاربردی هستند.

9- گزینه‌های Omnibox

ما Omnibox را به عنوان یک آدرس‌بار کاربردی و فوق‌العاده می‌شناسیم. اگر به آدرس زیر مراجعه کنید، قادر خواهید بود بدون هرگونه زحمتی، تجزیه و تحلیل دقیقی درباره نتایج جستجوی خود داشته باشید:

chrome://omnibox

10- آدرس‌های (URL) کروم

برای شما سؤال پیش آمده که ما این آدرس‌ها را از کجا استخراج کرده‌ایم؟ کافی‌است به آدرس زیر بروید تا با تمام آدرس‌های موجود آشنا شوید:

chrome://chrome-urls

آدرس‌هایی که خیلی بیشتر از این ۱۰ مورد هستند.

نظر شما چیست؟ اگر شما نیز URL جالبی در کروم می‌شناسید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:44

تنها چند هفته تا عرضه رسمی ویندوز 8.1 باقی مانده است و مایکروسافت از هم اکنون تبلیغات مبنی بر قابلیت‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 که به عنوان مرورگر پیش‌فرض بر روی این سیستم عامل قرار دارد را شروع کرده است.

در تازه‌ترین خبری که از اینترنت اکسپلورر 11 منتشر شده، مایکروسافت اذعان کرده که فناوری رمزگشایی تصاویر با فرمت JPG در این مرورگر به کلی تغییر کرده و مهندسان این شرکت توانسته‌اند با بکارگیری روش‌های گوناگون، سرعت بارگذاری این گونه تصاویر در این مرورگر را بیش از 45 درصد افزایش دهند. با این اوصاف مرور کردن وب با این مرورگر نیز سریع‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

به گفته مایکروسافت، بیش از 61 درصد از داده‌های موجود بر روی شبکه جهانی اینترنت را تصاویر تشکیل می‌دهند و 47 درصد از این مقدار تصاویری با فرمت JPG می‌باشند.

به طور طبیعی، عملیات رمزگشایی تصاویر JPG توسط مرورگر به این معنی است که مرورگر باید به طور همزمان تصاویر را ابتدا رمزگذاری و سپس رمزگشایی کند. نسخه‌های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر عملیات رمزگذاری را با استفاده از پردازنده و عملیات تصویر سازی را با استفاده از پردازنده گرافیکی انجام می‌دادند، اما در روش جدید، بسیاری از کارهایی که قبلا توسط پردازنده انجام می‌شدند، اکنون بر عهده پردازنده گرافیکی است.

تصویری که در ابتدای این مقاله مشاهده کردید، کوه‌های Grand Telons را نشان می‌دهد. عملیات رمزگشایی این تصویر با استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه 10، چیزی در حدود 31.9 میلی‌ثانیه و در ادامه عملیات نمایش تصویر نیز حدودا 81.5 میلی ثانیه طول می‌کشد. در نسخه یازدهم از این مرورگر که جدیدترین نسخه نیز می‌باشد، عملیات رمزگشایی 17.9 میلی‌ثانیه و نمایش تصویر نیز به 57.5 میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:33

گوگل ارسال دعوت‌نامه‌های خود را برای برگزاری مراسم گوگل‌پلی آغاز کرده است. بر اساس این دعوت‌نامه‌ها، مراسم سوم آبان ماه سال جاری در ساعت 7 عصر به وقت محلی در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. اما هنوز به‌غیر از معرفی و عرضه‌ی اندروید کیت‌کت و نکسوس 5 یا به احتمالی نکسوس 10، اطلاع زیادی از محتوای این مراسم در دست نیست.

این دعوت‌نامه‌ها با عنوان گوگل‌پلی ارسال شده اند و در آن از مدعوین درخواست شده تا شبی را با گوگل‌پلی سپری کنند. گوگل در این دعوت‌نامه وعده‌ی موزیک، فیلم و بازی‌ به‌همراه اجرای ویژه گروه موسیقی Capital Cities را به دعوت‌شدگان داده است.

برخی این احتمال را داده‌اند که شاید در این مراسم محصولات سخت‌افزاری معرفی نشود، اما نمی‌توان قرارگرفتن نکسوس 5 را در فروشگاه محصولات گوگل، نادیده گرفت. احتمال می‌رود گوگل هدف خاصی از این اقدام داشته و این مراسم نیز در این راستا ترتیب داده شده باشد تا این کمپانی محصول خود را طی آن به‌همگان معرفی نماید.

به‌احتمال بسیار زیاد این مراسم نیز همچون سایر مراسم‌های برگزار شده توسط گوگل، از یوتیوب پخش زنده خواهد شد. به نظر شما گوگل در این مراسم از کدامیک از محصولات خود پرده خواهد برداشت؟

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:29

آیا شما هم مثل ما گاهی دوست دارید یادی از گذشته کنید. یاد روزهایی که اینترنت دایال آپ تنها راه ارتباطی دنیای وب محسوب می‌شد، از وب‌سایت‌های سنگین گرافیکی خبری نبود و گوگل هم این غول امروزی نبود. یک موتور جستجوی کوچک با صفحه‌ای ساده  و مشکی رنگ که به سختی حروف انگلیسی، لوگوی گوگل را در آن جای داده‌اند. این همان تصوری است که اگر قصد رویا پردازی در مورد گوگل دهه هشتاد را داشته باشیم، به آن متوسل خواهیم شد. رویا پردازی که توسط گروهی خلاق به شکل یک وب‌سایت واقعی در آمد. پس با ما برای نوستالوژی از جنس گوگلی همراه شوید.

نوستالوژی با طعم گوگل: با گوگل دهه هشتاد آشنا شوید
 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر گوگل در دهه هشتاد با همین امکانات امروزی قرار بود ارائه شود، به چه صورت دیده می‌شد؟ می‌خواهیم پاسخ شما را با مروری بر خاطرات قدیمی‌های تکنولوژی زنده کنیم. می‌خواهیم به گذشته سری بزنیم و گوگلی که امروز میلیون‌ها سال جلوتر از گوگل آن روزهاست را در لباس وب‌سایت‌های دهه هشتادی‌ به شما نشان دهیم. البته این را خاطر نشان کنیم که این یک صفحه رسمی از گوگل نیست، بلکه نتیجه تلاش خلاقانه وب‌سایت masswerk برای پورت کردن جستجوگر امروزی در غالب یک سایت با تکنولوژی BBSای است. بیشتر از این شما را چشم انتظار دیدن گوگل گذشته‌ها نمی‌گذاریم. به گوگل دهه هشتاد خوش آمدید.

برای استفاده از امکانات و جستجو در گوگل خیالی دهه هشتادی نیز، کافی است از دکمه‌های کیبورد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده کنید، چرا که در گوگل دهه هشتاد، دستگاهی به نام ماوس کاربرد ندارد! به علاوه نکته جالب در رابطه با این صفحه، گنجاندن امکانات امروزی گوگل همچون سرویس اخبار و تاریخ و حتی سرویس جستجوی عکس است که تجربه لذت بخش و جالبی برای شما به ارمغان می‌آورد . 

برای استفاده از سرویس جستجوی عادی، کلید S را فشار دهید تا کادر قرمز رنگ برای جستجوی کلمه مورد نظر شما پدیدار شود. سپس متن مورد نظر را در این کادر وارد نموده و در انتها کلید Enter را فشار دهید. برای استفاده از سرویس i'm Feeling Lucky نیز کلیدV بر روی کیبورد فشار دهید تا دوباره کادر جستجو پدیدار شود. پس از نمایش نتایج جستجو در صفحه مشکلی رنگ، برای باز کردن هر یک از آن‌ها عددی که به آن اختصاص داده شده است را در کیبورد فشار دهید. مثلا برای رفتن به اولین نتیجه کلید 1 و به پنجمین نتیجه کلید 5 را فشار دهید. برای رفتن به صفحات بعدی نیز از کلید A و برای لغو جستجو و بازگشتن به صفحه اصلی از کلید Esc برروی کیبورد استفاده نمایید. برای خواندن اخباری که در غالب گوگل دهه هشتاد بر روی صفحه مشکی جستجو قرار داده شده است نیز، تنها کافی است عدد خبر را وارد نمایید تا به صفحه خبر منتقل شوید.

امیدواریم قدیمی‌ها از لذت جستجوی دوباره با گوگل خیالی سال‌های دور بهره‌مند شده باشند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:24

کامپیوترها برای اتصال به یکدیگر از IP آدرس‌ استفاده می‌کنند. IP آدرس‌ها، دنباله‌ای از اعداد هستند که به صورت یک آدرس دیجیتالی عمل نموده و به کامپیوترها امکان‌ می‌دهند اطلاعات مختلف را دریافت یا ارسال کنند. به خاطر سپردن این دنباله عدد بلند برای رایانه‌ها آسان است اما انسان، برای به خاطر‌سپاری رشته‌های عددی بلند ساخته نشده است. در‌واقع ما در به‌ یاد سپردن نام‌ها بهتر عمل می‌کنیم و اینجاست که پای DNS به مسأله باز می‌شود.

هنگامی که یک آدرس اینترنتی را در مرورگرتان تایپ می‌کنید، رایانه شما به کمک DNS یا Domain Name Service، برای دسترسی به وب‌سایت، مسیریابی را انجام می‌دهد. مثلا آدرس کاربرپسند http://zoomit.ir به کمک DNS، به آی‌پی آدرس رایانه‌پسندی مانند 178.162.203.82 تبدیل می‌شود. در‌واقع DNS، چیزی است که به شما امکان می‌دهد به جای حفظ کردن تعدادی آی‌پی آدرس، URLهای ساده‌تری مثل zoomit.ir را به خاطر بسپارید.

Inteet

هر سرویس‌دهنده اینترنت (ISP) معمولاً مجهز به یک DNS اختصاصی هم هست، البته این DNS Server سریعترین محسوب نمی‌شود. سریعترین DNS سرور، آن است که از نظر فیزیکی و جغرافیایی به شما نزدیک‌تر است. اگر به DNS Server نزدیکتری سوئیچ کنید، به این معنا است که مسیر جستجوی نام‌ها و تبدیل آن‌ها به آی‌پی، کوتاه‌تر و در نتیجه سریعتر از گذشته خواهد بود. شاید در مرحله اول این افزایش سرعت مشهود نباشد، اما در مواقعی که با صفحه‌ای دارای چندین منبع (Source) – مثلاً فایل‌های تصویری، بنرهای تبلیغاتی و غیره – مواجه هستید، این تغییر به راحتی احساس می‌شود.

DNS Server‌های واسطه (Third Party) مانند OpenDNS یا DNSهای عمومی گوگل (Google Public DNS) نیز در مواردی کاربردی و مؤثر خواهند بود. برای اینکه به مناسب‌ بودن هر یک از آن‌ها پی ببرید مجبور به آزمایش کردن آن‌ها هستید.

چند نکته

نخست آنکه ممکن‌ است بسیاری از کاربران تسلط کافی بر روی سرورهای DNS و کارکردهای آن نداشته باشند. به خاطر داشته باشید که سرورهای DNS، تمام وب‌سایت‌هایی را که بازدید کرده‌اید، می‌بینند. از این رو اگر نگران حریم‌خصوصی خود هستید، بهتر است قبل از انتخاب DNS، کمی تحقیق کنید.

مورد دوم این است که کاربران بعضی از شبکه‌های داخلی و شرکت‌ها، تنها قادر به استفاده از DNS Server داخلی مجموعه هستند. به عبارت دیگر اگر سرور DNS را تغییر دهید، ممکن برای اتصال به اینترنت با مشکلاتی مواجه گردید. بهتر است قبل از سوئیچ کردن، از این مسأله نیز اطمینان حاصل کنید.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 96 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 12:08

موزیلا نسخه ۱۴ مرورگر

فایرفاکس را با تغییرات جزئی و ظاهر مشابه نسخه قبلی منتشر کرد، مهمترین تغییرات اعمال شده در نسخه ۱۴ فایرفاکس مربوط به استفاده از پروتوکل امن HTTPS به HTTP در جستجوی گوگل و همچنین پشتیبانی از نمایش تمام صفحه برای کاربران سیستم‌عامل OS X Lion می‌باشند.

Firefox 14

 

از این پس تمام جستجوهای انجام شده در فایرفاکس از پروتوکل HTTPS استفاده خواهند کرد این موضوع باعث افزایش امنیت اطلاعات کاربر می‌شود. اما از آنجایی که در بسیاری موارد اینترنت ایران محدودیت‌هایی را برروی پروتوکل HTTPS اعمال می‌کند ممکن است نتایج جستجو با تاخیر نمایش داده شده و یا اصلا نمایش داده نشوند.

 

اما کاربران مک از این پس می‌توانند مرور صفحات وب بصورت تمام صفحه را با فایرفاکس تجربه کنند. فایرفاکس ۱۴ پشتیبانی بهتری از بازی‌های تحت وب داشته و بازده ماوس نیز در محیط‌های گرافیکی وب بهتر شده است

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 11:54

 
آیا استفاده از جاوا خطرناك است؟

 

اوراكل این نقص امنیتی را در یك اصلاحیه خارج از نوبت و فوری ترمیم كرد.

اما به گفته شركت امنیتی لهستانی Security Explorations، اوراكل ماه‌ها قبل در مورد این آسیب‌پذیری آگاه شده بود و در مورد آن كاری صورت نداده بود.

مدت كوتاهی پس از عرضه این اصلاحیه، محققان لهستانی اعلام كردند كه یك آسیب‌پذیری جدید در این اصلاحیه كشف كرده‌اند، كه اجازه عبور از sandbox این نرم‌افزار را صادر می‌نماید.

حال سؤال اینجاست كه آیا كاربران و شركت‌ها باید جاوا را بر روی سیستم‌های خود نگاه دارند؟ در هر دو مورد پاسخ مثبت است، اما به این شرط كه واقعا به آن نیاز داشته باشند.

حال به برخی افسانه‌ها و تصورات موجود در این مورد می‌پردازیم. 

افسانه اول - من فقط در شرایط خاص به جاوا بر روی سیستم خود نیاز دارم 
برای شركت‌ها، تصمیم‌گیری در مورد این‌كه JRE مورد نیاز است یا خیر، بسیار سرراست و راحت است و در اغلب موارد نیز جواب این سؤال مثبت است.

احتمالا ادمین‌ها اجازه استفاده از جاوا را بر روی كامپیوترهای دسكتاپ صادر نمی‌كنند، مگر این‌كه دلیل مشخصی داشته باشد. 

اما مصرف‌كنندگان در بسیاری موارد جاوا را بر روی سیستم خود دارند، در حالی‌كه نیازی به آن ندارند.

بر روی بسیاری از كامپیوترها نیز جاوا به‌طور پیش‌فرض نصب شده است.

به خاطر داشته باشید كه جاوا بر روی كامپیوتر نصب می‌گردد، اما در داخل مرورگرها نیز می‌تواند فعال یا غیرفعال گردد.

افسانه دوم- جاوااسكریپت همان جاوا است
این اشتباه است! صرفنظر از استفاده از لغت جاوا، این دو كاملا غیرمرتبط هستند.

جاوااسكریپت در سال ۱۹۹۵ توسط «برندان ایخ» و در حالی كه برای Nestscape كار می‌كرد، اختراع شد.
وی اعتقاد داشت كه واسط اسكریپتی وی برای تعاملی كردن مرورگرها و وب‌سایت‌ها بسیار مفید است.

افسانه سوم- نسخه‌های قدیمی بی‌ضرر هستند
این یك افسانه دیگر در مورد جاوا است.
بسیاری از كاربران حتی پس از دانلود به‌روز رسانی‌های امنیتی، باز هم فراموش می‌كنند كه نسخه‌های قدیمی را حذف نمایند.

همان‌طور كه اوراكل در ماه می اظهار داشت، نگه داشتن نسخه‌های قدیمی و بدون پشتیبانی جاوا بر روی سیستم، یك خطر امنیتی جدی به حساب می‌آید.
این شركت به كاربران خود راهنمایی می‌كند كه چه‌طور این كار را انجام دهند.

انجام این كار بسیار ساده و در عین حال مهم است. اما بسیاری از كاربران كامپیوتر، از اهمیت این موضوع آگاه نیستند و ترجیح می‌دهند وقت خود را با كارهای دیگری پر كنند.

اما چرا اوراكل در هنگام نصب جاوای جدید، نسخه‌های قدیمی را حذف نمی‌كند؟ زیرا ممكن است نسخه‌های قدیمی توسط برخی برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل اوراكل این كار را انجام نمی‌دهد.

یك نكته مهم حصول اطمینان از این موضوع است كه نسخه‌های جدید جاوا به‌طور خودكار دانلود می‌گردند و سیستم نیز به‌طور مرتب و در فواصل زمانی مناسب، عرضه نسخه‌های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این مدت زمان به‌طور پیش‌فرض یك ماه است كه شاید بهتر باشد كمتر گردد.

در ویندوز، برنامه جاوا را از كنترل پنل اجرا كرده و بر روی سربرگ Update/advanced كلیك نمایید تا این فاصله زمانی را به مدتی كمتر (مثلا یك بار در هفته) كاهش دهید.

افسانه چهارم - آسیب‌پذیری‌های جاوا، یك مشكل ویندوز هستند
نقایص امنیتی جاوا می‌توانند بر روی تمامی پلتفورم‌هایی كه runtime در آنها وجود دارد، از جمله اپل و لینوكس تأثیر بگذارند.

البته این بدان معنا نیست كه هر نقص امنیتی جاوا تمامی این پلتفورم‌ها را به‌طور یكسان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اغلب بدافزارهای سوءاستفاده كننده از نقایص امنیتی جاوا، كاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند.
اما تروجان فلش‌بك كه اوایل سال میلادی جاری شناسایی شد، ثابت كرد كه كاربران Mac نیز در برابر خرابكاری‌های جاوا مصون نیستند.
 
این بدافزار از یك آسیب‌پذیری جاوا (CVE-۲۰۱۲-۰۵۰۷) سوء استفاده می‌كند كه باید توسط خود اپل اصلاح می‌شد. در حقیقت كاربران اپل با دو لایه وابستگی روبرو هستند، اوراكل و اپل.

افسانه پنجم- اوراكل از من محافظت خواهد كرد
اگر این موضوع كه اوراكل در پاسخ‌گویی به آسیب‌پذیری‌ها ماه‌ها تعلل كرده است، این افسانه خود به خود از جرگه واقعیت خارج می‌گردد.

بدافزارنویسان سال‌هاست كه در حال شكار نقایص جاوا هستند و به نظر می‌رسد كه این موضوع، چندان اوراكل را تحت تأثیر قرار نداده است.
 

 

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 11:48

دنیا چندان نقاشی با انگشت روی آیپد را جدی نگرفته ولی هنرمند آیپد نگار، آقای کایل لامبرت که قبلا با نقاشی های فوق العاده اش همه را شگفت زده کرده بود، حالا برگشته تا موهای تن مان را سیخ کند.

 
اگر ساعت ها برای شما دلیل بیاوریم که آنچه در بالا می بینید، یک نقاشی است نه عکس، تا خودتان فیلم کوتاه مراحل کشیده شدن آن را نبینید، باور نخواهید کرد.
 
نقاشی فوق العاده کایل از چهره بازیگر مشهور، مورگان فریمن، حاصل ۲۰۰ ساعت کار است و با ۲۸۵,۰۰۰ بار لمس سر انگشتان او در محیط اپلیکیشن Procreate کشیده شده.
 
برای اینکه حس درستی از میزان جزئیات خلق شده در این نقاشی به دست بیاورید، کایل یک ویدیوی گذر زمان نیز تهیه کرده که فرآیند خلق آن را به تصویر می کشد. این شما و این هم روند کشیدن این نقاشی سر انگشتی.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 110 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 11:40

یاهو اعلام کرده که شرکت SkyPhrase را به تصاحب خود در آورده. شرکتی که تخصص آن در زمینه تکنولوژی زبان طبیعی است و توسط پروفسور نیک کاسیماتیس و دو تن از دانشجویانش تاسیس شده تا به برقراری ارتباط انسان ها با کامپیوترها، به شکلی کاملا طبیعی، کمک کند.
 
اسکای فریز با انجام جستجوهای هوشمند در جیمیل و توییتر کار خود را شروع کرد و در حال گسترش قابلیت های اش به جستجوی محصول و پروازها بود.
 
هیچ یک از دو شرکت مفاد قرارداد را اعلام نکرده اند ولی سایت اسکای فریز تبدیل به اعلامیه ای کوتاه درباره این خرید جدید یاهو شده و در آن آمده:
 
«یاهو را شرکتی یافتیم که نه تنها بینشی یکسان با ما دارد، بلکه مجموعه ای غنی از اطلاعات و سرویس ها را در اختیار انبوه کاربرانش قرار می دهد. از پیوستن به آزمایشگاه های یاهو خوشحال هستیم و کار روی بینش مشترکمان برای توانمندسازی کامپیوترها در زمینه درک زبان و امیال طبیعی انسان را ادامه خواهیم داد.»
از زمان مدیریت مریسا میر در یاهو، این شرکت ۱۸ -و حالا ۱۹- کمپانی مختلف را خریداری کرده و در این زمینه رفتاری کاملا شبیه گوگل را در پیش گرفته. به نظر می رسد جاه طلبی به یاهو برگشته. شما این طور فکر نمی کنید؟
 
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 106 تاريخ : پنجشنبه 10 بهمن 1392 ساعت: 11:32